Poziții de dormit pentru durerile de spate

Poziții de dormit pentru durerile de spate: te-ai gândit că, dacă ți-ai schimba poziția în care dormi, ai putea să scapi de numeroase dureri musculare? Imagine cu persoană care doarme
Poziții de dormit pentru durerile de spate: te-ai gândit că, dacă ți-ai schimba poziția în care dormi, ai putea să scapi de numeroase dureri musculare?

Te-ai gândit vreodată că există poziții de dormit pentru durerile de spate și că, dacă ți-ai schimba poziția în care dormi, ai putea să scapi de numeroase dureri musculare – de spate, de ceafă etc.? Ei, bine, da, modul în care dormim, chiar și perna pe care ne punem capul, ar putea fi cauza disconfortului nostru.

Durerile de spate pot apărea din cele mai diverse cauze, printre care postură incorectă pe scaun, în picioare, ridicatul obiectelor sau aplecatul greșit, însă, adesea, cauza principală o reprezintă modul în care dormim.

Știai că aproximativ două treimi dintre persoanele care suferă de dureri de spate se confruntă și cu o formă de tulburare de somn? Nu este un lucru suprinzător dacă ne gândim la faptul că 7-8 ore pe zi le petrecem culcați în pat. Iar dacă ne trezim des și ne întoarcem de pe parte pe alta, poziția noastră în timpul somnului e posibil să una inadecvată. Aceasta poate avea un impact major în ce privește apariția durerilor de spate.

În plus, privarea de somn poate scădea nivelul de toleranță la durere al corpului, astfel încât resimțim mult mai intens durerile de spate. Lipsa somnului conduce și la oboseală și slăbiciune musculară, o altă cauză a disconfortului zilnic.

Poziții de dormit pentru durerile de spate:

Fiecare dintre noi avem o poziție preferată de somn, dar nu toate sunt benefice pentru spate. Experții ne sugerează patru tehnici de somn care ne pot ajuta să prevenim sau să eliminăm durerile de spate.

1. Dormi pe spate

Prin adoptarea acestei poziții, coloana vertebrală este menținută într-o poziție neutră, iar presiunea asupra spatelui și cefei este redusă. Stând cu spatele drept, nu curbăm coloana. Dacă dormi pe spate, alege o pernă moale, care să-ți susțină capul și gâtul fără a te ridica prea mult.

Dacă ți-e greu să dormi pe spate, pune-ți o pernă sub genunchi. Aceasta te va împiedica să-ți modifici poziția în timpul somnului ajungând într-una incorectă sau pe lateral.

2. Dormi pe o parte

Dintre diversele poziții de dormit pentru durerile de spate, dormitul pe o parte reprezintă a doua cea mai bună poziție de somn după cea pe spate. Poziția de somn laterală corectă menține coloana dreaptă, fără curburi. Pe lângă faptul că această poziție reduce durerile de spate și de ceafă, poate scădea refluxul gastric și sforăitul.

Încearcă să nu stai însă toată noaptea pe o singură parte. Aceasta poate determina dezechilibre musculare afectând alinierea corectă a vertebrelor și a oaselor din zona pelvisului. Dacă te mai trezești pe parcursul nopții, mută-te de pe stânga pe dreapta sau invers. Pune-ți o pernă între genunchi pentru a menține pelvisul și coapsele în poziția corectă.

3. Nu dormi pe burtă

Somnul pe burtă este cel mai nociv. Menținerea unei posturi neutre a coloanei din această poziție este practic imposibilă ca urmare a presiunii pe nervi și articulații la care conduce dormitul pe burtă. Nervii iritați duc la dureri musculare, amorțeală și furnicături. Partea inferioară a spatelui și coapsele sunt de asemenea forțate în această poziție.

4. Nu dormi ghemuit

Somnul ghemuit sau în poziția fătului cu genunchii aduși la gură poate conduce la dureri de spate și de ceafă cronice. Această poziție este complet nerecomandată. De fiecare dată când te trezești ghemuit, încearcă să-ți îndrepți spatele și să dormi corect pe o parte.

Pune-ți o pernă între genunchi pentru a te asigura că menții poziția laterală adecvată în timpul somnului.

5. Alege perna corectă

Fie că dormi pe spate sau pe lateral, este important ca perna să fie așezată cât mai bine pentru a menține alinierea optimă a coloanei. Perna trebuie să stea între cap și gât, fără ca umerii să fie sprijiniți de aceasta.

Atunci când dormi pe spate, asigură-te că perna se află în golul dintre ceafă și saltea. Când dormi pe o parte, perna trebuie să se afle sub ureche și să fie puțin mai groasă, astfel încât capul să fie aliniat cu coloana vertebrală.

6. Alte recomandări pentru un somn adecvat

Alege o saltea mai tare și schimb-o o dată la șapte ani pentru a te asigura că nu s-a deteriorat și că-ți susține spatele în mod optim.

Fă un duș fierbinte pentru a relaxa mușchii spatelui. Apa caldă are și rolul de a stimula somnul.

Meditează sau aplică tehnici de respirație înainte de a te culca pentru a elimina stresul și a avea un somn liniștit. Vei găsi multe tutoriale pe internet.

Sursa foto: pixabay.com

 

Surse:

  1. www.centerforspineandortho.com: Bad Sleeping Habits Leading To Back Pain?
  2. www.webmd.com: America Asks About Back Pain
  3. www.spine-health.com: Chronic Pain and Insomnia: Breaking the Cycle
DISTRIBUIE
Ruxandra Comșa
Ruxandra este licențiată în psihologie, formator și psihoterapeut în formare. Administrează site-ul povesticufluturi.ro, face voluntariat, organizează grupuri de suport și lucrează cu cupluri, grupuri și persoane care urmăresc dezvoltarea personală și care își doresc să facă o schimbare pozitivă în viața lor. Redescoperind energia creatoare din adâncul nostru, putem elibera o uriașă forță constructivă care să ne remodeleze întreaga existență. Nu e niciodată prea târziu și nu suntem niciodată prea slabi, prea bătrâni sau prea obosiți pentru a deveni exact cine ne dorim să fim.