Schimbări minore pentru efecte majore în viața ta

Descoperă cum niște modificări simple ale stilului de viață chiar îți pot schimba existența din prima lună de când începi să le aplici. Imagine cu bărbat ocupat la locul de muncă

Oamenii sunt din ce în ce mai ocupați și de aceea m-am gândit să creez conceptul de ,,Articolul de 10 minute” – un articol care poate fi citit rapid și care are un mesaj puternic ce îți poate schimba viața.

Observ că oamenii au început să se folosească de tot mai multe aplicații ca să aibă o productivitate crescută, dar, din păcate, mulți eșuează chiar și cu ajutorul lor. Fie că e vorba de sport, fie că e vorba de productivitate, gestionarea timpului, ceva simțim că ne scapă pentru a reuși.

Din acest motiv m-am hotărât sa scriu o serie de materiale despre niște modificări simple ale stilului de viață care îți pot schimba existența din prima lună de când începi să le aplici.

1. Cum să câștigi timp prețios

Aplicațiile de tipul Facebook, Instagram, Twitter ne mănâncă majoritatea timpului, deși ne dau impresia că le-am folosit doar câteva minute. Fii sincer, de câte ori pe zi îți verifici telefonul?  De 10 ori? 20? 50? Nu ești nici pe aproape. Conform unor studii, o persoană își verifică în medie telefonul o data la 12 minute, respective de 80 de ori pe zi ! Un studiu efectuat de Asurion arată că unei persoane îi e greu să stea 10 minute fără să-și verifice telefonul.

O persoană din 10 simțea nevoia de a-și verifica telefonul o dată la 4 minute, recordul fiind de patru ore.

În plus, o treime din respondenți au zis că mai degrabă ar renunța la sex pentru o săptămână decât să nu-și mai folosească telefonul, iar 62% că ar renunța la ciocolată timp de o săptămână.

Soluția? Verifică-ți telefonul (cu excepția urgențelor) doar la ore fixe. Deci dacă ți-l verifici din oră în ora timp de 14 ore, ai economisit de 5,7 ori mai mult timp.

2. Cum să-ți crești productivitatea cu ajutorul somnului

Am încercat eu pentru tine cele mai bune modalități de a dormi mai puțin și a fi mai productiv. Cea mai bună mi s-a părut POWER NAP. În ce constă acesta? Tragi un pui de somn pe parcursul zilei de 20-30 de minute. E mai simplu în weekend, când nu lucrezi, dar poți încerca și când vii de la muncă în timpul săptămânii.

Cu timpul, poți ajunge doar la 8-15 minute de somn adițional, dar care să-ți îmbunătățească semnificativ concentrarea și atenția. Cum? Te îmbraci în pijama sau în ce dormi de obicei, te culci în pat și faci ceva productiv, dar care să nu necesite atenție sporită. În momentul în care simți că îți pică ochii și nu mai poți de somn, atunci pui ceasul să sune peste 20-30 de minute și pui una din aceste înregistrări audio de pe YouTube : https://www.youtube.com/watch?v=1ZYbU82GVz4

sau

https://www.youtube.com/watch?v=6VkZX4XAK6I&list=PLOSfHP3TE4APcrkJ2ZqwUD4sTOfrcORWu&index=28 .

3. Cum să începi să faci sport, chiar dacă nu ai timp și nici entuziasm pentru asta

Nu toată lumea trebuie să aibă ca pasiune sportul. Totuși e recomandat pentru sănătatea noastră și extrem de important ca măcar 5-10 minute să facem sport. Pentru început, recomand aplicațiile de la Leap Fitness Group din Google Play și selectați ce fel de program vă interesează.

4. Cum să-ți modifici imaginea de sine

Fă un exercițiu de imaginație și gândește-te că ai de influențat o persoană. Știi tot ce e mai bun pentru ea, toate tehnicile, ai instrumentele necesare și, cel mai important, persoana din fața ta chiar își dorește să fie productivă. Dimineața când te-ai trezit urmează să începi. Te uiți în oglindă și o vezi. Ești chiar tu.

Abilitatea ta de a-ți modifica imaginea de sine este testată seara când te uiți în oglindă. Ce îți spui: ,,M-ai dezamăgit?” sau ,,Sunt foarte mândru de tine”?  Îți spun un secret nu tocmai plăcut: Dacă nu ești în stare să te influențezi pe tine, cu ceilalți nu ai nicio șansă.

Repetă zilnic exercițiul și, pentru început, pune accent pe progres, nu pe rezultat ,,Bravo, astăzi ai evoluat cu 10% mai mult decât ieri. Sunt mândru de tine. Te iubesc.”

Pare ciudat să îți spui ,,Te iubesc”? Vom vorbi în alt articol despre cât de important este acest lucru.

5. Cum să-ți schimbi singur mentalitatea fiind propriul tău mentor

Subconștientul este cel mai receptiv în 2 momente ale zilei:

– înainte de culcare, când deja te ia somnul;

– în primele 15 minute după ce te-ai trezit.

Nu intru în multe detalii tehnice. Exercițiul este simplu: primele 15 minute când te trezești închipuie-ți că ești Mentorul tău în viață. Cum se trezește el/ea? Oprește soneria de la telefon și se mai culcă pentru 5 minute? Face exerciții fizice după ce se ridică din pat? Ce își pregătește de mâncare? Cum merge? La ce se gândește? Este recunoscător pentru noua zi sau înjură că i-a sunat ceasul?

Doar 15 minute vorbește cu tine în mintea ta ca și cum ai fi propriul tău mentor – motivează-te, impulsionează-te. Dacă te ajută, poți face acest exercițiu în orice moment al zilei. Îl recomand pentru început dimineața, întrucât nu sunt atâtea distrageri și nu ai cum să uiți.

DISTRIBUIE
Sorin Manolache
Sunt pasionat de psihologie motivațională, dezvoltare personală, psihologia cuplului și grafologie. Sunt de părere că fiecare om are un potențial uriaș, dar nu întotdeauna valorificat. Îmi place să-i ajut pe oameni să-și îndeplinească obiectivele personale, să se cunoască mai bine și mai ales să se pună în mișcare în momentele cele mai grele ale vieții. Cred că orice om se poate schimba dacă i se oferă timp, înțelegere și claritate. Mă ocup de reintegrarea socială a deținutilor din penitenciar și fiecare zi de muncă este o evoluție atât pentru mine, cât și pentru cei cu care lucrez. Motto-ul meu este ,,Dreams are free, the journey isn’t” (John Maxwell). Am absolvit Academia de poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” din București și Facultatea de Drept din cadul Universității „Nicolae Titulescu” din București.